Dr Hetényi Géza Humán Szki
SZÍNÉSZ II. - DRÁMAJÁTÉKVEZETÕ SZAKKÉPESÍTÉS
Államilag finanszírozott 3 éves, nappali tagozatos Tandíj nélküli oktatás Korhatár: 22 év
Az iskolában a SZÍNÉSZ II. képzés anyaga 800 óra drámapedagógiai alapelveken nyugvó mûvészet-pedagógiai képzéssel bõvül.
Felvételi követelmények: - 3 vers - 1 prózai mű - 3 dal előadása - Szabadon választott: tánc, hangszeres játék, esetleg jelmez- vagy díszletterv, fotó, rajz, bábfigura bemutatása - Társakkal való közös improvizáció
A képzés színházi szakmai hátterét a FODOR TAMÁS által vezetett STÚDIÓ K és GODA GÁBOR ARTUS SZÍNHÁZának alkotóközössége adja.
Tanárok:
Éles Eszter, Fort Kriszta, Golden Dániel, Gyevi Bíró Eszter, Jakob Nóra,Németh Ilona, Pallagi Ákos, Pap Gábor, Perényi Balázs, Zuti Krisztián.
Művészeti vezető: Gabnai Katalin
Itt felkészülhetsz a színházi jellegû alkotómunkára, elõadói feladatok ellátására, színházi szerepek színházi körülmények között való megformálására, s közben több korosztályra érvényes csoportvezetõi, játékvezetõi tudásra, a drámapedagógia eszközeinek alkalmazására is szert tehetsz.
E szakképesítéssel mint drámajáték-vezetõ, szabadidõ-szervezõ és mûvészeti elõadó is megállod a helyed, s a közmûvelõdés, a mûvészeti nevelés, a kultúra és az idegenforgalom intézményrendszerén belül reprezentatív, alkotó részvételre leszel képes.
Tantárgyaik:
Színészmesterség, mozgás, tánc, beszéd, ének, színháztörténet, dramaturgia és mûvészettörténeti tárgyak órái és angol nyelvórák mellett könyvtári órák, filmvetítések, színházi elõadások egészítik ki a képzést. Színházi angol, informatika és média-gyakorlat is választható.
Célok, Kimenet hasznosítási lehetõségek:
A képzés célja, hogy miközben a növendék felkészül elõadói feladatok ellátására, színházi szerepek színházi körülmények között való megformálására, több korosztályra érvényes animátori tudásra tegyen szert, s így, mint drámajáték-vezetõ, szabadidõ-szervezõ és mûvészeti elõadó megállja helyét a közmûvelõdés, a gyermekvédelem, a mûvészeti nevelés, a kultúra és az idegenforgalom intézményrendszerén belül.
Növendékeink felkészülnek a területre jellemzõ alkotómunkára, a színházi nevelés és a drámapedagógia eszközeinek alkalmazására, alkalmasak lesznek mûvészeti csoportok, drámaórák és drámanapok vezetésére, társadalmi események, iskolai ünnepek, közösségi szertartások, családi és céges ünnepek, speciális idegenforgalmi rendezvények tervezésére, szervezésére, és az azokban való reprezentatív, alkotó részvételre.
A szakképzettség várható hasznosítási területe
Súlyos szakember-hiány mutatkozik az alapfokú mûvészetoktatási intézmények színmûvészet-bábmûvészet ágában. Az alapfokú mûvészet-oktatásról szóló, 27/1998. (VI.10.) MKM rendelettel kiadott kötelezõ követelményeket és tantervi programot teljesíteni tudó, gyakorlatban is magas szinten felkészült animátorok, instruktorok és mûvészeti vezetõk képzése halaszthatatlan. Azt a mûveltségbeli és gyakorlati alapot, amit régebben az úgynevezett "néptanítói" pályára készülõk megkaptak, az utóbbi évtizedekben nem adja meg a pedagógusképzés a nevelõknek. Különbözõ konferenciákon gyakran felmerül a kisgyermekekkel foglalkozni tudó animátorok képzésének szükségessége, mivel ezt a feladatot a mostanában képzett tanítók és tanárok nem tudják ellátni, pedig mind az idegenforgalom, mind a közmûvelõdés igényelné ezt a szakismeretet. Várja õket minden nagyobb nevelési és közmûvelõdési feladatokat ellátó központ. Rájuk vár mind a kõszínházak, mind a struktúrán kívüli színházak korszerû beavató-színházi munkájának megalapozása és napi gyakorlata. - A gyermek- és személyiség-központú tévés, rádiós és filmes munka, valamint az egyéb telekommunikációs feladatokat ellátó cégek és intézmények hálózata az ilyen felkészültséggel rendelkezõ médiaszakembereket keresi. A kisközösségi rádiók és televíziók egyre nagyobb jelentõségre tesznek szert a települések életében, máris mutatkozik a "káderhiány". - A nemzetközi hálózattal rendelkezõ, a kórházi gyógyító munkát segítõ "bohócdoktori" tevékenység egyre több magyar játékvezetõt igényel. - Több országrészben és a fõváros több kerületében is kiemelt probléma a szegregációt megakadályozni tudó, az "együttnevelésre" felkészült, az eltérõ kulturális háttérrel és szokásokkal rendelkezõ fiatalokkal szót érteni tudó szakemberek hiánya. - Különösen a turisztikai csúcsidõkben van szükség németül és/vagy angolul beszélõ, alapszintû feladatokat ellátó, több korosztállyal könnyedén kapcsolatba lépõ "kapu-emberekre", kultúraközvetítõkre.
Ez az iskola - õket adja majd a magyar társadalomnak. Iskolai, közmûvelõdési és színházi gyakorlóterepeken készülnek föl, már másodévtõl kezdve. Alkatuk és tehetségük szerint tanulhatnak tovább vagy képezhetik magukat önállóan, részterületekre szakosodva. Nem mindenki lesz képes mindenre, de egy-egy osztály eltérõ képességû tagjai - együtt -le tudják "fedni" a terepen adódó feladatokat.
Hivatalos honlap: www.hetenyi-eu.sulinet.hu |