Az imázsok folytonos változtatása
Van azonban egy másik vonatkozása is az imázsnak: ahogyan azt Madonna használja. Ez pedig az állandó
változás. Folytonosan változtatja az imázsait, a prostituálódott jó kislánytól a patyolatba öltözött szűzig,
Marilyn Monroe-tól a húszas évek gengszter szajhájáig, a neo-hippitől a tündöklő királynőig, a hermafrodita,
hideg robottól a meztelen szexszimbólumig. Imázsa változtatásának képessége elkápráztatja a világot,
és ez része a sikerének. Jeffrey Katzenberg, a Walt Disney Studios elnöke ezt mondja erről: "Folyton
fejlődik, soha nem marad nyugalomban. Minden második évben egy új kinézettel, önmaga új megjelenítésével,
új viselkedéssel, új dizájnnal áll elő. És minden alkalommal sikeres. Ha ez egyszer megtörténik
valakivel, rendben van, az talán szerencse. Ha kétszer, az véletlen. Ha azonban háromszor, akkor az illető
kiugró tehetség. Egyfajta zseni. Madonna pedig már a hatodik vagy hetedik alkalommal viszi véghez." Ez
persze megint a kultúránkat tükrözi. Mindig az újat keressük, egyik imázsról a másikra váltunk, hogy a
pillanat gyakorlati szükségeit kielégítsük vagy elvetjük a régit, amikor az unalmassá, problémássá válik,
vagy áldozattal járna.
By: www.apologia.hu |