Példakép? Tükörkép?
Ez az írás nem vállalkozhat zenéjének vagy zenei karrierjének az elemzésére. Nem igazán vagyok abban a
helyzetben, hogy ezt felajánlhatnám, mivel nem hallgatom a zenéjét, és végképp nem tartozom a rajongói
közé. Tehát nem kísérlem meg felbecsülni művészi képességeinek a hitelességét. És nem is igazán érdekel a
"valódi" Madonna. Az emberek gyakran megpróbálnak a szemfényvesztés mögé kukkantani, hogy megfejtsék
az igazi személyiségét. Történetesen éppen ez a szemfényvesztés, a Madonna-mítosz az, ami engem
érdekel. Végül pedig nem kívánom pusztán katalogizálni a keresztényietlen vagy erkölcstelen dolgait,
amelyeket hisz vagy tesz... Gondolom, ezek meglehetősen nyilvánvalóak.
Érdeklődésem onnan származik, hogy pár évvel ezelőtt áttekintettem egy magazint, amely Madonnát az
első számú női példaképnek tekintette a fiatalok számára. Valamivel később egy másik felmérésről is
olvastam, amelyben fiatal lányokat kérdeztek meg, hogy kit tekintenek példaképüknek. A két listavezető
Madonna és Diana hercegnő voltak – az imázsok szembeötlő ellentéteként. Ez keltette fel az érdeklődésemet
ez iránt a nő iránt, aki mint kulturális ikon, korunk terméke és jelképe.
Az ikonok szent képek, az emberek vallásosságának tárgyai, és mint ilyenek, a legmagasabb ideáljainkat
és értékeinket képviselik. Amikor Madonna a 80-as évek közepén kihozta a Material Girl (Anyagi / Érzéki
lány) című szólólemezét, sokan úgy kommentálták az eseményt, hogy az összefoglalja az évtized szellemiségét:
a kor materializmusát. Én történetesen azt gondolom, hogy Madonna ennél többet képvisel. A
Madonna-mítoszra szeretnék figyelni, és azt megmutatni, hogy hogyan működik számunkra tükörként,
nemzedékünk és kultúránk tükreként.
By: www.apologoia.hu |